کلیدهای بهشتی
کلیدهای بهشتی

کلیدهای بهشتی

مذهبی

دانشمندان مسیحى در مقابل حضرت درمانده شد

ابن قره دانشمندان مسیحى ((طبق نظر مسیحیان)) مى گفت: مسیح (علیه السلام) پسر خدا است، یا او و روح القدس و مریم، هر سه در هم آمیختند و خدا را شدند و... او در مجلسى که حضرت رضا (علیه السلام) در آن بود حضور یافت، امام (علیه السلام) به او فرمود:
((شما درباره حضرت مسیح (علیه السلام) چه اعتقادى دارید؟!))
او در پاسخ گفت: یا سیدى انه من الله اى آقاى من، مسیح از خدا است)).
امام (علیه السلام) فرمود: منظور تو از کلمه ((من)) چیست؟ با توجه به اینکه این کلمه من به معنى چهار وجه آمده است که پنجمى ندارد.  
1- اگر منظورت از کلمه ((من)) بعضى از کل است، نتیجه مى شود که مسیح (علیه السلام) جزئى از خدا است.
2- و اگر منظورت این است که ((کالخل من الخمر)): مانند سرکه است که از شرب بدست آمده، و شراب استحاله و دگرگون یافته بنابراین خدا دگرگون شده و مسیح شده است.
3- یا مانند، پسر نسبت به پدر است ((کالولد من الوالد)) بنابراین بر اساس ‍ ازدواج خواهد شد.
4- و یا نسبت این دو مانند نسبت آفریدگار و آفریده است، ((کالصنعه من الصانع)) بنابراین بر اساس مخلوق نسبت به خالق است، و اگر غیر از این چهار وجه، در نظر تو هست، بیان کنید دانشمندان مسیحى، از جواب درمانده شد و سخن نگفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.