کلیدهای بهشتی
کلیدهای بهشتی

کلیدهای بهشتی

مذهبی

دعا کردن شش فایده دارد

دعا غیر از استجابت فوائد دیگرى هم دارد:
1- آنکه دعا لذیذترین لذتهاست و براى نوع انسان لذتش بى نظیر است.
در احادیث قدسى آمده که مردى به موسى بن عمران (علیه السلام) گفت: به خدا بگو من شخصى گرفتارى هستم، ژس چرا مرا عذاب نمى کنى؟ خداوند فرمود: به او بگو بدترین بلاها بر سر تو آورده ام و آن این است که شیرینى و حلاوت یاد مرا نمى چشى.  ادامه مطلب ...

درست مى شود انشاء الله

یکى از دوستان امام على النقى (علیه السلام) مى گوید: به: آن حضرت عزض کردن عرض کردم: خلیفه متوکل عباسى سهمیه مرا قطع کرده است و فکر نمى کنم علتى جز دوستى و پیروى من از شما داشته باشد، خواهشمندم از وى بخواهید که آن را به من بدهد.  ادامه مطلب ...

مال زیاد بلا مى شود

وقتى حضرت خاتم الامبیاء (صلى الله علیه و آله و سلم) با اصحاب در صحرا به شخصى که صاحب گله بود رسیدند از او شیر خواستند که بخرند، این شخص بى سعادت بخل کرد و گفت: مال قبیله است، حضرت فرمود که خدایا مالش را زیاد کن.
حضرت رسیدند به دیگرى به همین ترتیب اما ادب کرد و شیر آورد و عرض کرد اگر مى خواهید باز هم بیاورم، حضرت دست به دعاء برداشت که خدایا به محمد و آل او و مؤمنین را به اندازه رفع حاجتشان عنایت بفرما، اصحاب عرض کردند یارسول الله براى هر دو دعاءکردید آنکه بخل ورزید دعا کردید خدا مالش را زیاد کند اما به این شخص به اندازه رفع حاجتش ‍ خدا به او عنایت کند فرمود مال زیاد بلا هم مى شود.

دعا و نفرین در صورتى مؤثر است که...

یکى از تعارفات بین مردم آن است که به یکدیگر بگویند، خدا طول عمرت دهد، تعاریف ربطى به دعا ندارد، مگر گوینده واقعا ضمن لفظ قبلا هم از خدا بخواهد که به فلان شخص طول عمر دهد و هم چنین عکس آن در آن نفرین هایى که مى شود، اگر سر زبانى است اثرى ندارد.  ادامه مطلب ...

خداوند به نور تو هدایت شدم

کلید ((بیت المقدس)) همیشه نزد حضرت سلیمان (علیه السلام) بود و به احدى غیر از خودش اعتماد نم کرد، شبى آن جناب، کلید را برداشته خواست درب را باز کند، از قضا باز نشد از طایفه جناب آقاى و انس ‍ استمداد گرفت، نتیجه اى نگرفت.  ادامه مطلب ...