کلیدهای بهشتی
کلیدهای بهشتی

کلیدهای بهشتی

مذهبی

چه کسانى به سه بلا مبتلا مى شوند

رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود:
سیاتى زمان على امتى یفرون من العلماء کما یفر الغنم عن الذئب و عند ذلک ابتلاهم الله بثلاثه اشیاء.
الاول: یرفع البرکه من اموالهم

الثانى: سلط الله علیهم سلطانا جائرا
الثالث: یخرجون من الدنیا بلا ایمان
حضرت فرمودند: زمانى بر امت من بیاید که همچنان که گوسفند از گرگ فرار مى کند، مردم از علما فرار کنند، اگر چنین شد خداوند آنها را به سه بلا مبتلا مى کند:
1- برکت از مال و نعمت آنها بر مى دارد.  ادامه مطلب ...

رسول اکرم از او تعهد گرفت

شخصى خدمت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) آمد و عرض ‍ کرد نصیحتى به من بفرمائید.
حضرت فرمود: اگر دستورى دهم عمل خواهى کرد؟
آن مرد در جواب گفت: بلى، تا سه مرتبه این سؤال و جواب بین رسول اکرم و آن مرد، رد و بدل شد و در هر مرتبه رسول اکرم به او مى فرمود:
آیا اگر دستورى بدهم عمل خواهى کرد؟  ادامه مطلب ...

احساسات را با عقل منطق خاموش کرد

مردى خدمت رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) آمد و از حضرت نصیحتى خواست، حضرت در جواب او یک جمله کوتاه فرمود:
((لا تغضب)) غضب نکن و خشم نگیر!
آن مرد به همین قناعت کرد و به قبیله خود برگشت، تصادفا وقتى رسید که در اثر حادثه اى بین قبیله او و یک قبیله دیگر نزاع رخ داده بود و دو طرف صف آرائى کرده و آماده حمله به یکدیگر بودند.  ادامه مطلب ...

مى خواهم رسول خدا را امتحان کنم

مردى از رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) شنید که خداوند روزى هر کسى را به او مى دهد، هر که باشد و هرکجا باشد.
این مرد به بیابانى رفت پاى یک کوهى خوابید، با خود گفت: مى خواهم ببینم رزق من چگونه به من مى رسد، اتفاقا قافله اى راه را گم کرده و به پاى آن کوه گذرشان افتاد، دیدند مردى روى زمین افتاده یکى گفت:
این بیچاره مرده است.  ادامه مطلب ...

پیشانى حضرت شکست

علامه مجلسى مى فرماید: وقتى که پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) به رسالت مبعوث شدند علنا مامور شد در میان قریش دعوت نماید در موسم حج بالاى کوه صفا تشریف بردند و به صداى بلند صدا زدند: اى مردم منم رسول خدا و فرستاده خلاق عالمیان.  ادامه مطلب ...