کلیدهای بهشتی
کلیدهای بهشتی

کلیدهای بهشتی

مذهبی

حضرت رضا (علیه السلام) فرمودند: او را به من ببخشید

یکى از خدام حرم مطهر حضرت رضا (علیه السلام) که فردى شایسته و اهل تقوى بود گفت: شبى در حرم مطهر استراحت کردم که در عالم خواب دیدم در کشیک خانه حرم مطهر هستم و براى تجدید وضو از حرم خارج شدم، در این لحظه دیدم جمعیت زیادى وارد صحن شدند که در دستشان بیل و کلنگ بود و پیشاپیش آنها شخصى نورانى حرکت مى کرد. آنها آمدند تا به وسط صحن مقدس رسیدند، آن شخصى که جلوى جمعیت بود نقطه اى را نشان داد و فرمود: این قبر را بشکافید و این خبیث را بیرون آورید، و آنها هم شروع به حفر و کندن قبر شدند.
من از شخصى پرسیدم که این بزرگوار که فرمان مى دهد کیست؟  ادامه مطلب ...

شفاى چشمم را از شما مى خواهم

گفته اند مرحوم حضرت آیه الله سید حسین بحرالعلوم در حالى که نابینا شده بود به خراسان آمد و به حرم مطهر حضرت امام رضا (علیه السلام ) مشرف شد و عرض کرد که من براى شفاى چشمم به جدت امیرالمؤمنین (علیه السلام) و امام حسین (علیه السلام) و به پدر و پسرت امام هفتم و امام جواد (علیه السلام) و به فرزندانت حضرت هادى (علیه السلام) و امام حسن عسگرى (علیه السلام) و حضرت امام زمان (علیه السلام) متوسل شده ام ولى چشمم را شفا نداده اند و لذا به سوى شما آمدم و شفاى چشم خود را از شما مى خواهم و اگر شفایم ندهید قهر مى کنم و مى روم!
مقدارى گریه و زارى کرد و توسل نمود، تا اینکه خداوند متعال به برکت آن حضرت چشم او را شفا دادند و او با چشم روشن از حرم مطهر حضرت رضا (علیه السلام) خارج شد.(6)

کسى که ما شفیع او باشیم نجات پیدا مى کند

شخصى از مردم خراسان به امام رضا (علیه السلام) گفت: من رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم) را در عالم خواب مشاهده کردم. آن حضرت به من فرمودند: چگونه هستید زمانى که پاره تن من در سرزمین شما ((خراسان)) به خاک سپرده شود و امانت من و گوشت بدن من در آنجا به خاک سپرده شود!
حضرت رضا (علیه السلام) فرمودند: من که پاره تن پیامبر و امانت و گوشت او هستم در خراسان دفن مى شوم.
حضرت فرمودند: بدانید هر کس که با معرفت به حق، به زیارتم بیاید، من و پدرانم در روز قیامت شفیع او خواهیم بود. و کسى که ما شفیع او باشیم نجات پیدا مى کند. اگر چه گناهان بسیار داشته باشد.  ادامه مطلب ...

دعاى امام هشتم (علیه السلام )

حسن بن جهم از امام هشتم (علیه السلام ) نقل کرده که حضرت فرمودند: چون خواستى از منزل بیرون روى چه در سفر باشى و چه در سفر نباشى بگو:
بسم الله - آمنت بالله ، توکلت على الله ، ماشاء الله ، لا حول و لا قوه الا بالله اگر شیاطین با تو برخورد کردند فرشتگان به صورت آنها مى زنند و مى گویند با او چکار دارید و حال آنکه او نام خدا را برده و به او ایمان آورده و بر او توکل کرده آنها منصرف مى شوند و برمى گردند. (52)
آنکه شد دور از خدا در چنگ شیطان اوفتدبره دور از شبان را گرگ صحرا مى خورد
خداوند مى فرماید: کسى که (بسم الله الرحمن الرحیم ) را بالاى درب خانه اش بنویسد از هلاک شدن ایمن مى شود. (53)

ذکر سجده سهو

کسى که باید سجده سهو بجا آورد، بعد از سلام نماز، نیت سجده سهو کند و پیشانى را به چیزى که سجده بر آن صحیح است بگذارد و بگوید:
بسم الله و بالله و صلى الله على محمد و آل محمد و یا بگوید:
بسم الله و بالله ، اللهم صل على محمد و آل محمد ولى بهتر است بگوید:
بسم الله و بالله ، السلام علیک ایها النبى و رحمه الله و برکاته
بعد باید بنشیند و دوباره به سجده رود یکى از ذکرهایى را که گفته شد بگوید و بنشیند و بعد از خواندن تشهد، سلام بدهد.