loading...
پرتال تخصصی مهندسی مواد
عباس ده حقی بازدید : 625 جمعه 08 خرداد 1394 نظرات (1)

 

 

 

 

مقاله ایی در مورد سخت کردن شعله ای به صورت PDF در ادامه مطلب دانلود کنید

 

توضیحات :

سخت کردن شعله ای یک فرایند عملیات حرارتی سطحی  یا موضعی است که در آن یک لایه نازکی از سطح قطعه فولادی را توسط شعله حاصل از سوخت یک گاز قابل احتراق نظیرگاز طبیعی تا دمایی بالاتر از دمای بحرانی A3 حرارت داده و پس از آستنیته شدن، آن را سریع سرد می کنند.

 

 

 

 

 

عباس ده حقی بازدید : 634 سه شنبه 15 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

این تعریف که ««متالوژی که از قدیمی‌ترین هنرها و یکی از جدیدترین علوم است»» ، بخوبی تاریخچه طولانی و جالب رشته متالوژی را بیان می‌کند. از زمانی که بشر فلز را شناخت، متالوژی را به‌عنوان یک هنر فرا گرفت. این علم ، فرآوری مواد معدنی از کانه‌های آنها (جداسازی از سنگ معدن) ، ذوب ، تصفیه و تولید شمش ، بهبود خواص و تهیه آلیاژها و فن کار بر روی فلزات و شکل دادن آنها را در بر می‌گیرد...

عباس ده حقی بازدید : 540 سه شنبه 15 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

مقدمه:

متالورژی یا همان ریخته گری مهمترین روش ساخت و تولید قطعات صنعتی است و نقش مهم در صنعتی شدن و خود کفایی کشور دارد .ویژگی های صنعت ریخته گری که یکی از روش های ساخت و تولید قطعات صنعتی است وجه تمایزات بسیاری دارد که عبارتند از امکان ساخت قطعات با اشکال بسیار پیچیده ، سهولت تولید ، سرعت بالا ، تولید قطعات بسیار بزرگ و کوچک ، ایجاد خواص مکانیکی ویژه، قیمت مناسب قطعه تولیدی محدودیت شکل پذیری برخی از فلزات .

عباس ده حقی بازدید : 699 پنجشنبه 10 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

 

ذوب الکتریکی فلزات

ابداع این روش مبتنی بر این بود که می توان برای ذوب فلزات از قوسی که بین الکترود افقی زده می شود، استفاده کرد. طرح زیمنس برای قوس الکتریکی غیر مستقیم چندین نوع بوده اما تنها، در سال 1890 بود که هرولت طرح کوره های قوس الکتریکی مستقیم را ارائه کرد به طوری که تمام خصوصیات اساسی و بنیادی کوره های الکتریکی جدید را در بر می گرفت .

 دانلودpdf کوره های ذوب قوس الکتریکی برای دانلود به ادامه مطلب بروید

تعداد صفحات : 2

درباره ما
سایت و انجمن متالورژی ایران,متالورژی،انجمن دانشجویان متالورژی,انجمن مهندسین متالورژی,انجمن متالورژی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    کدهای اختصاصی